AudioUnit 3, la revolució d’audio per iOS

Des de fa algun temps, ja es sabia que l’arribada d’iOS 9 vindria acompanyada d’una novetat que els usuaris d’aplicacions d’enregistrament i mescla per iPad/iPhone esperaven amb impaciència: la possibilitat de fer servir plug-ins en format AudioUnit, tant processadors d’efectes com instruments virtuals.

Fins ara, les possibilitats d’afegir processadors o instruments externs a la nostra multipista per iOS es limitaven a les opcions que els desenvolupadors de cada programari posaven a disposició dels usuaris, sigui de sèrie o amb compres integrades, o fent servir l’estàndard Inter-App Audio, que permetia enviar la sortida de so d’una app a l’entrada d’una altra. Aquest sistema, si bé a complet la seva funció, afegia una capa de complexitat al flux de treball, i en molts casos, afegia també una latència perceptible, que el feia incòmode.

És per això que amb la darrera actualització d’iOS, Apple va desenvolupar també la tercera versió del seu format d’extensions per so AudioUnit. La nova versió d’AudioUnit va ser pensada per replicar el flux de treball clàssic d’un multipista per OS X en iOS, a on s’insereixen processadors d’efectes i instruments a cada pista individual. Amb aquesta tercera versió d’AudioUnit, Apple pretén crear un format el més unificat possible facilitant als desenvolupadors el salt entre les dues plataformes.

Malgrat que aquesta novetat anirà arribant a totes les aplicacions d’enregistrament, i presumiblement atraurà la plataforma molts desenvolupadors d’apps i extensions d’àudio. La primera a incloure el format AudioUnit 3 per iOS ha estat MultitrackStudio en la nova versió 2.3.1. Però, de moment, i fins que els desenvolupadors actualitzin els seus programaris, l’única extensió disponible és el plug-in Remaster, un equalitzador i compressor destinat a tasques de masterització. És de preveure que al llarg de les pròximes setmanes s’aniran afegint noves extensions de processat i nous instruments virtuals, en el que s’espera, sigui una nova revolució en so per iOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published.