Des de fa algunes versions d’iOS, un iPhone o iPad queda registrat sota una ID d’Apple i només es pot desbloquejar si tenim accés a aquesta ID. Això fa que en cas de robatori, el telèfon no es pugui revendre. Però, sempre hi ha alguna manera d’ometre les mesures de seguretat, i la manera més fàcil acostuma a ser enganyar l’usuari perquè t’entregui la contrasenya. A continuació us explicaré quin és el mètode per fer-ho amb un iPhone robat al qual se li ha enviat un número de telèfon de contacte en cas de pèrdua.
- El telèfon és sustret i s’apaga immediatament. Com que el telèfon no té accés a WiFi, no hi ha localització disponible a la web d’iCloud.
- L’usuari, el bloqueja de manera remota i afegeix un número de telèfon per mostrar a la pantalla, amb l’esperança de recuperar-ho.
- El lladre encén el telèfon i a la pantalla apareix el número que ha inserit l’usuari. El lladre envia un SMS amb un missatge del tipus “El seu iPhone s’ha localitzat, segueixi les instruccions en “aquest enllaç””, a on “aquest enllaç” ens dirigeix a una web que sembla d’Apple a on l’usuari introdueix innocentment les seves credencials.
- El lladre, que ara té accés a l’iCloud, esborra el telèfon del compte, i ja el pot vendre tranquil·lament, i segurament, ja que està, aprofitarà per segrestar el compte, o llegir els nostres correus per saber amb quin banc treballem, per exemple.
Si coneixeu algú que hagi perdut l’iPhone, recordeu-li que Apple mai li enviarà un SMS amb un missatge de localització, i de passada, recordeu-li que s’ha de fixar en la URL del lloc que estigui visitant, per evitar mal de caps posteriors.