
Novembre 2014
Lidia Mas
Consolidar els conceptes bàsics és essencial per treballar de manera eficaç.
Els nostres socis digitals
Per a molts, el nostre estil de vida ha pres un caire marcadament tecnològic, però, coneixem realment als nostres nous companys?
La tecnologia ha irromput a les nostres vides de manera explosiva manifestant-se en una multitud de dispositius que ens envolten, obligant-nos a adquirir constantment un coneixement del seu funcionament en paral·lel a la nostra activitat professional o personal de vegades prou farcida també de molts canvis.
El coneixement a mitges del funcionament d’aquestes tecnologies fa que sovint desenvolupem un sentiment de culpabilitat o frustració per no estar a l’altura de poder resoldre els petits problemes i presa de decisions que se’ns presenten en el dia a dia.
El desconeixement de certes coses ens pot perjudicar i fer-nos creure que no som nosaltres els que dominem els dispositius sinó que ens dominen ells a nosaltres.
Aquests falsos mites s’instal·len en el nostre cervell i fan que donem moltes coses per fetes quan som nosaltres i només nosaltres els que tenim el poder i la responsabilitat de tenir el nostre correu lliure de publicitat no desitjada, preservar la nostra intimitat o mantenir una bona “higiene digital”.